Μουσειακή αγωγή στην τάξη μας

Με την βοήθεια της ηλεκτρονικής σελίδας του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (http://www.mmca.org.gr)  γινήκαμε ξεναγοί για τους φίλους μας που απουσίαζαν την ημέρα της επίσκεψης και τους παρουσιάσαμε έργα τέχνης που μας εντυπωσίασαν. Εντοπίσαμε τον«Αυτοκινητόδρομο» του Γ. Γαΐτη και ξανασυνθέσαμε το παζλ που μας είχαν χαρίσει ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα.

1.jpg

Παρατηρώντας ξανά τον «Αυτοκινητόδρομο» του Γ. Γαΐτη εμβαθύναμε με περισσότερες ερωτήσεις και τα παιδιά έκαναν καταπληκτικούς συνειρμούς. Θυμήθηκαν τη «Μέλπω τη Μοναδική» αλλά και τον «Λαδένιο» από την «Ντενεκεδούπολη» που επέβαλε ακόμα και συγκεκριμένα ρούχα, σχολίασαν την έλλειψη στόματος ως απαγόρευση έκφρασης και σκέφτηκαν ότι τα «ανθρωπάκια» είναι όπως στη φυλακή όπου δεν μπορούν να κινηθούν όπως θέλουν. Προσπαθώντας να φανταστούν τι έγινε πριν την εικόνα του παρουσιάζεται στον πίνακα είπαν ότι ήρθαν κάποιοι με όπλα και με το ζόρι τους έβαλαν εκεί. Με αυστηρό ήθος στήθηκαν σαν τα «ανθρωπάκια» και είπαν ότι είναι χάλια, στεναχωρημένοι, λυπημένοι, νευριασμένοι, θυμωμένοι, φοβισμένοι. Με το παλαμάκι όμως κατάφεραν και ελευθερώθηκαν και έγιναν πολύ χαρούμενοι και ευτυχισμένοι και άρχισαν να χοροπηδούν και να αγκαλιάζονται.

ac.jpg

Τέλος ανασυνθέσαμε σε χαρτί του μέτρου την ιστορία του πίνακα όπως την φανταστήκαμε, με το πριν και το μετά δημιουργώντας στη μέση με τυπώματα και κολλάζ τους «ματάκηδες» μας, τα «ανθρωπάκια» που γνωρίσαμε  ανακαλύπτοντας τον «Αυτοκινητόδρομο» του Γ. Γαΐτη.

au.jpg

ay.jpg

Advertisements
This entry was posted in ΜΟΥΣΕΙΑ, ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ, δραστηριότητες and tagged . Bookmark the permalink.