Τα παιχνίδια στους πίνακες ζωγραφικής

Συνδέοντας το πολιτιστικό μας πρόγραμμα «παιχνίδια τώρα και παλιά που με αγάπη παίζουν τα παιδιά» με τη συμμετοχή μας στο Δίκτυο Δημιουργικής Γραφής μελετήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα «τα παιχνίδια». Τα παιδιά έκαναν περιγραφές και επεσήμαναν στοιχεία από τους πίνακες που τους βοήθησαν στην επόμενη φάση της δραστηριότητας  κατά την οποία χωρίστηκαν σε ομάδες με σύμβολα-στοιχεία από τους πίνακες και ξεκίνησαν την παρατήρηση των έργων, μέχρι κάθε ομάδα να ανακαλύψει το σύμβολό της σε έναν πίνακα. Οι ομάδες με το αντίγραφο του έργου προσπάθησαν να αντιγράψουν τον πίνακα, κάθε παιδί στο δικό του χαρτί, επιλέγοντας τα υλικά που θα χρησιμοποιούσαν.  Κάθε  παιδί έδινε έναν τίτλο στο έργο του. Την επόμενη μέρα  στην ολομέλεια  οι ομάδες αντάλλαξαν τις ζωγραφιές τους. Κάθε παιδί παρουσίασε τον «πίνακα» που δημιούργησε κάποιος/α συμμαθητής/τριά του στους υπόλοιπους, οι οποίοι έπρεπε καταλάβουν σε ποιον πίνακα αναφέρεται και τα κατάφεραν πολύ καλά! Στο τέλος  σε παρουσίαση  στον υπολογιστή γνωρίσαμε τους καλλιτέχνες των έργων και τους πρωτότυπους τίτλους και συγκρίνοντας  τους με τους τίτλους που έδωσαν τα παιδιά διαπιστώσαμε ότι κάποιοι ταυτίζονταν. Επεκτείνοντας τη δραστηριότητα τη επόμενη μέρα προσπαθήσαμε με τις ίδιες ομάδες να γράψουμε μικρά στιχάκια για τους πίνακες.

Πόσο θα ήθελα στην Παιχνιδούπολη να είμαι,

να παίζω από το πρωί μέχρι το βράδυ που θα κουραστώ,

το στεφάνι να γυρνώ θέλω εγώ ,

κούνια να κάνω και στο βαρέλι να κυλώ,

στη διελκυστίνδα να τραβώ,

και στη μακριά γαϊδούρα να πηδώ!π1

  Ένα λυπημένο αρκουδάκι                              Ποιος το καπέλο θα φορέσει

   περιμένει ένα παιδάκι                                    και θέατρο θα παίξει;

    να το πάρει αγκαλιά                                      Έλα παιδάκι, έλα παιδάκι

    και να νιώσει ζεστασιά!                                 να παίξεις παιχνιδάκι!π2

Τα παιδάκια με δύναμη πολλή τραβάνε το σκοινί 

μπροστά από τη ντουλάπα παιχνίδι στήσαν στη στιγμή!

Ποιος θα νικήσει; Μήπως ο Ιωσήφ ;

που έπεσε και τραβά με θέληση πολλή!π5

 Παιχνίδια στη σειρά  περιμένουν να ζωντανέψουνε ξανά !                       

Η κιθάρα να παίζει μουσική και με τη μάσκα να μιλά όποιος τη φορεί!

1,2,3 τις χάντρες τις μετρώ,  στο αριθμητήρι που αγαπώ!     π4

Τα παιδιά ζωγραφίσαν με χαρά

τώρα στο σαλόνι  

καθισμένα στο χαλί 

σκάκι μαθαίνουν στη στιγμή

με το μπαμπά που αγαπούν πολύ!π3

 

This entry was posted in ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ and tagged . Bookmark the permalink.